woensdag 25 juni 2014

African flowers


Afrikaanse bloemetjes zijn behoorlijk verslavend om te haken. Dus wilde ik er iets mee maken, maar wat? Ik zocht een leuk redelijk klein projectje voor tussendoor. En dus koos ik voor een kussenhoes.

Ik zoeken, zoeken, zoeken op internet naar een goed patroon om de bloemetjes/zeshoekjes om een vierkanten kussen te krijgen... Maar niks. Ja, afbeeldingen genoeg van kussens, maar niemand die het uitgeschreven had. En dus moest ik het zelf uitdokteren. Makkelijker gezegd dan gedaan, kan ik je vertellen. Ik kreeg er een punthoofd van.

Maar goed, uiteindelijk --na veel uithalen, opnieuw proberen, en morren-- is het me wel gelukt:


Ik ben er niet 100% tevreden mee. Zo wilde ik eigenlijk dat ik het kussen eruit zou kunnen halen, maar ik kwam er niet helemaal uit en dus gaf ik het uiteindelijk maar op en heb hem gewoon dicht gehaakt. En ach het ziet er eigenlijk prima uit zo. Misschien nog wel mooier.

Achteraf begrijp ik ook wel waarom niemand een patroon heeft.. ;)


^^ De andere kant.


^^ De bovenkant.


^^ De onderkant. (Niet zoals ik had gehoopt.. En daarom dus de onderkant) ;)


Ziet dit er niet vrolijk uit zo saampjes?!

Oh btw, het patroon voor de afrikaanse bloem heb ik hier vandaan. En het binnenste kussen heb ik bij de Action gekocht voor maar € 1,50 of zoiets, weet het niet meer precies.. Spotgoedkoop in ieder geval. :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten